Tuesday, October 6, 2009

mengapa???

aku pasti..ini bukan lah kali pertama aku bercerita tentang mamat sorang nie...dan aku pasti..dan kalo tak silap..ini ialah kali ketiga aku bercerita tentang die dlm blog aku...ermm..bagaimana aku nak mulakan......

kali pertama aku ternampak die..kat Al-Salam INTI,Nilai..masa tu die ade perjumpaan dengan rakan2 nya yg lain termasuk kawan aku sorang nie..lets call him F....pada saat itu..hati tu berkata..die seorang yang kacak dan hatiku berdetik utk mengenalinya...dan bila aku tau yg kawan aku sorang nie ade perjumpaan ngan die..aku suh kim salam tapi dlm nada main2...

sampailah pada suatu hari..kawan aku bersuara dengan menyatakan bahawa F bertanyakan phone number aku..aku terkejut..lalu aku bertanya pada kawan aku..napa tetiba citer pasal F leh timbul?pas tu die cakap la..hari tu die ade jumpa F and he actually kim salam kat die utk aku..aku dah malu..aku cakap..memain je but die ingat betul2..tak pe la..so..aku bg die kebenaran utk memberi phone number aku pada F..di situ la bermula nya saat2 kami berkenalan thru sms n phone calls..sedikit sebyk..aku leh tangkap dah yg F nie org nye cam ne....setelah beberapa minggu berkenalan..pada suatu hari seperti biasa aku akan pulang ke rumah for the weekend...aku mengambil kesempatan utk pergi ke shah alam utk berjumpa dengan nya...die pun free masa tu...pertemuan yang tak diketahui oleh kawan kami...ermm...aku tak leh nak describe wat i feel dat day..biasa je...tak lepak lama mane pun coz aku kena balik...

tak silap aku..kali kedua kami bertemu..hari yang sama aku sampai nilai..after 2 weeks break which mcm2 bende jd and even before my exams...pada mlm tu..kitorang borak kat phone..die masa tu ngah tak tentu arah..rasa hidup terumbang ambing..dengan tak de keje sume...basically die ngah serabut la...so..aku pergi jumpa die and we decided to go sumwhere...ke mane dan apa yg berlaku..biar Tuhan..aku dan dia..dan sesetengah org je yang tau...yang pasti..aku dan dia berasa bahagia walaupun sekejap dan apa yg berlaku itu tak dijangka...

selang beberapa hari..kami bertemu lagi kerana kebetulan die memerlukan pertolongan aku...itulah kali ketiga kami bertemu...

kali keempat bertemu..setelah sekian lama...bukan nye aku tak cari peluang..masa tak mengizinkan aku sehingga die pulang ke Perak kerana beberapa sebab...walaupun masa terlalu terhad utk ku..tambah..aku baru habis training..aku pergi jugak utk bertemu dengan nya...dn tak dijangka..itulah pertemuan terakhir kami setakat nie...

walaupun kami jarang bertemu tetapi kami selalu update each other..kenal lebih dalam thru phone...aku suka die..tapi belum tahap sayang dan cinta atas sebab beberapa perkara yang pernah keluar dari mulut die sendiri...kalau pun die ade bg hint..ianya tak jelas dan membuat kan aku bingung...tak kan aku nak tanya..nanti di katakan perasan pulak...ade sesetengah bende aku tak tercakap sebab takut...takut akan bagaimana dengan penerimaan nye nanti...walau apa pun..aku faham keadaan die dan apa yg die lalui...aku sgt suka pada die..tp ia nya tak membuat kan aku terus menunggu sebab atas beberapa perkara yg aku katakan tadi...

tapi....MENGAPA???mengapa baru semalam aku baru dapat tau tentang perasaan nye terhadap aku secara tak langsung nye..mengapa aku perlu tahu semua ini ketika aku dah bersama dengan org lain yang sgt membahagiakan aku..??adakah ini salah aku kerana tidak terus menunggu?adakah aku terlalu terburu2 utk bersama dengan seseorg??aku tak sanggup mendengar kekecewaan nye..tapi kenapa die terlalu ego..sampai die menyimpan perasaan nie dan membuatkan aku bingung...??aku amat bahagia sekarang nie..tapi yang pasti..jodoh aku..sentiasa akan menjadi rahsia ALLAH swt....aku akan doakan yang terbaik utk semua...

No comments:

Post a Comment