Thursday, October 21, 2010

punching bag...

aku tak paham...
bile sang adam sedang bergembira,bersuka ria
sang hawa ini seolah-olah dilupakan..ditinggalkan...

tetapi..
bile sang adam mempunyai masalah..terutama nye masalah cinta,hati dan perasaan..
sang hawa ini lah menjadi 'kaunter aduan'..hehe
sang hawa ini lah menjadi teman bicara..teman luahan hati..
dan pada masa yang sama..
sang hawa ini lah yang akan memberi yang terbaik kepada sang adam yang berkenaan..
setiap kali..sentiasa...

aku tak paham...
bile sang adam memerlukan sang hawa ni..
sang adam akan bercakap lembut..dan sgt mengambil berat...
tetapi..bile tak diperlukan..
hati kecil sang hawa nie terguris bile cara dan nada bile sang adam bercakap berbunyi sedikit kasar...

aku tak paham...
kenapa nasib sang hawa ni begini...
sang adam ingat sang hawa ni punching bag ke..???
datang dan pergi sesuka hati...
haishhh...

"aku tau..aku sedang mengeluh..sedangkan aku tau..tak baik mengeluh walau dalam apa jua keadaan pun..namun aku hanya manusia biasa yang mempunyai hati dan perasaan di mana ia agak rapuh pada masa2 tertentu..tapi apakan daya...aku tau..setiap kejadian ade hikmah nye..ade kebaikan nye..tetapi ade masa nye aku dikaburi oleh perasaan yang tak menentu..."


No comments:

Post a Comment